به وبلاگ یا علی گفتیم و عشق آغاز شد خوش آمديد

عضويت در وبلاگ
منوي اصلي
صفحه نخست
پست الکترونيک
آرشيو مطالب
فهرست مطالب وبلاگ
پروفایل
موضوعات
مطالب مذهبی
مطالب عمومی
حوادث
جنایی پلیسی
دانشنامه مهدوییت
صلوات و بخشش گناهان
سخنان ناب
پیامکهای مذهبی
سخنان گهر بار 14 معصوم
کلام وحی
کد لوگوی مراجع و لوگوهای دیگر
موضوعات مطالب دیگر همسنگران
حمایت از خلیج همیشه فارس
زیبا ساز وبلاگ
عاقبت ترویج گناه توسط برخی از زنان
جوکهای پـَـَـ نــه پـَـَــ
پخش مستقیم شبکه های TV ایران
سایتی که عکسهای شما را به عکسهای قدیمی تبدیل میکند
دل نوشته
پخش مستقیم
دانلود خونه
عکس
شعر و ترانه و آهنگ
حدیث
داستان
مطالب مضحک و مسخره
بازی آنلاین
کدهای جاوا
شکلکهای اینترنتی
متفرقه
آپلود
جوک و اس ام اس
فرازی از وصیتنامه شهید
تبلیغ www.loxblog.com
فیلم و سریال
مطالب علمی
جوکهای دِ نـَـه دِ
مطالب آموزنده
انیمیشن
پرچم متحرک ایران عزیزمان و دیگر کشورها
کلیپ
فال و طالع بینی
به مناسبت هفته افتخار آفرین دفاع مقدس
جدیدترین های خودروی ایزان و جهان
عکسهای هنرمندان
پزشکی
تلاوت دلنشین "قرآن کریم"
آشپزی
نظامی دفاعی ایران
تروریستی
تسلیحات و ضد تسلیحات جهان
لوگوهای دوستان مسافر منتظر
عملیات بانکی
فروشگاه
پرسپولیسی ها
استقلالیها
تبلیغات شما در این سایت
بازی بازی بازی بازی بازی GAME GAME GAME GAME
قالب وبلاگ
این بخش نذر "امام علی النقی الهادی (ع) میباشد"
کد موزیک برای وبلاگ و وبسایت
اضافات

آخرین مطالب
طراح قالب

Template By: NazTarin.Com

آنچه در آسمانها و زمین است همه در دست با کفایت پروردگار دو عالم قرار دارد

 

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

استخاره آنلاین با قرآن مجید

در روایات آمده بهتر است که قبل از استخاره

سه بار سوره ي اخلاص (قل هو الله احد) را بخوانید

سپس سه مرتبه صلوات بر محمد و آل محمد بفرستید

نيت کنید و به انچه كه مايلید استخاره نمایید

دست نیاز گر پیش غیر او میکنی دراز /پل بسته ای تا بگذری از آبروی خویش


استخاره آنلاین با قرآن کریم


http://mosafermontazer.loxblog.ir//

بازی آنلاین تراوین "رایگان بازی کنید"

http://up.vatandownload.com/images/x22r4f93e5rly27ne3dt.gif

عکس
اباصالح التماس دعا هرکجا رفتی یاد ما هم باش

بهترين تقويت‌كننده‌ها براي كودك دلبندتان
 
به كمك تغذيه مناسب و كافي و البته با استفاده از برخي از مكمل‌ها مي‌توانيد مطمئن باشيد كودك سالمي داريد
 



با اين‌ها كامل شويد

 برترین ها:

برخي از مواد غذايي كه مي‌توان به عنوان مكمل‌هاي غذايي از آن‌ها استفاده كرد به شرح زير است:


جگر:

انواع ماهي‌ها از جمله قزل‌آلا، قباد، روغن كبد ماهي، كره، زرده‌تخم‌مرغ، هويج و سبزي‌هايي مانند اسفناج، كلم، كاهو، كدو زردرنگ، طالبي زردرنگ، زردآلو، انبه، منبع ويتامين A هستند.



ويتامين C:

يك آنتي‌اكسيدان حياتي محلول در آب است و در سنتزكلاژن كه براي رشد و ترميم بافت‌هاي سلولي‌، رگ‌هاي خوني، لثه‌ها و استخوان‌ها لازم است نقش اساسي ايفا مي‌كند، زيان‌هاي انواع آلودگي‌هاي محيطي را خنثي و از بروز عفونت جلوگيري مي‌كند. سيستم ايمني را تقويت و از لخته شدن غيرعادي و كبودي پيشگيري و رگ‌هاي خوني  را تقويت مي‌كند.



منابع ويتامين C عبارتند از مركبات مانند پرتقال، گريپ‌فروت، سبزي‌هاي داراي برگ سبز،‌ فلفل سبز، بروكلي، گوجه‌فرنگي، ليموترش،‌ طالبي و توت‌فرنگي.



ويتامين E يكي از قوي‌ترين آنتي‌اكسيدان‌هاست پژوهشگران انستيتو ملي  ايالات متحده اخيرا دريافته‌اند كه ويتامين E و C احتمال پيري زودرس و مرگ را تا حد زيادي كاهش مي‌دهد. گردو، بادام زميني، زيتون، جگر، سبزي‌ها، روغن سويا و آفتابگردان،‌ جوانه گندم و ساير روغن‌هاي گياهي از منابع غني ويتامين E هستند.



روغن زيتون كلسترول بد را كاهش داده و حاوي ويتامين  E و سلنيوم بوده و به روغن طول عمر معروف است.



عصاره هسته انگور نيز منبع سرشاري از ويتامين E است. خاصيت آنتي‌اكسيدان عصاره هسته انگور‌ 50برابر بيشتر از ويتامين E و 20 برابر بيشتر از ويتامين C بوده و با عبور از سد خوني مغز موجب محافظت سلول‌هاي مغز و سيستم عصبي مي‌شود.





بسياري از مادران براي تقويت كودك خود و در واقع تكميل ويتامين‌ها و موارد مورد نياز بدن او به‌صورت خودسرانه شربت يا قرص‌هاي ويتامين به كودك مي‌خورانند. مصرف خودسرانه قرص يا شربت‌هاي تقويتي به كودك نابجاست. براي تقويت كودكان و دادن مكمل‌هاي غذايي به آنان، صرفا توصيه اطرافيان و تبليغات برخي داروها كافي نيست بلكه توجه به نياز هر كودك، سن، وضعيت و مشورت كردن با پزشك در اين زمينه امري ضروري است. تقريبا مي‌توان گفت تمامي كودكان تا 2 سالگي و از آن به بعد كودكاني كه كمبود تغذيه يا تغذيه نابجا دارند نياز به مكمل‌هاي غذايي و داروهاي ويتاميني دارند. بهترين مكمل غذايي، مكملي است كه ويتامين‌ها و مواد لازم براي رشد كودك از جمله روي و آهن را داشته و تشخيص مكمل غذايي مناسب براي هر كودك با توصيه و مشورت پزشك امكان‌پذير باشد. دكتر اكبر كوشانفر برخي مكمل‌هاي مورد نياز كودكان را براي والدين معرفي كردند كه با هم مي‌خوانيم.






 
 سلامت پوست و مو با روي

روي يكي از عناصري است كه بعد از آهن فراوان‌ترين عناصر جزئي در بدن به شمار مي‌رود. اين عنصر در فعاليت بيش از 100 آنزيم مختلف به‌خصوص آنزيم‌هايي كه در سوخت و ساز پروتئين‌ها و كربوهيدرات‌ها درگير هستند، دخالت دارد. ميزان مناسب روي در عملكرد سيستم ايمني، ترميم زخم‌ها، تقويت قوه بويايي، بينايي، چشايي، تقسيم طبيعي سلول‌ها، رشد و تكامل در طول بارداري، كودكي و بلوغ نقش دارد. روي به‌عنوان يكي از مهم‌ترين مواد معدني در سلامت پوست، فرم‌گرفتن و استحكام ناخن‌ها و تقويت ساختار مو نقش بسيار مهمي ايفا مي‌كند. روي همچنين در پيشگيري از بيماري‌هاي سرماخوردگي و اسهال و استفراغ مورد استفاده قرار مي‌گيرد و علاوه‌بر ‌اين‌ها در موارد بيماري آسم نيز تجويز مي‌شود. اين عنصر به‌صورت زينك سولفات يا گلوكونات معمولا روزي 5 ميلي‌ليتر بعد از غذا تجويز مي‌شود كه جذب بهتري دارد.





 ويتامين‌هاي گروه B به رفع خستگي كمك مي‌كنند

ويتامين‌هاي گروه B شامل 6 ويتامين مهم در سلامت كودكان هستند كه در متابوليسم و افزايش انرژي بدن و رفع خستگي بسيار موثر هستند. از نقش‌هاي ديگر اين ويتامين‌ها تشكيل گلبول‌هاي قرمز و تقويت سيستم عصبي و حافظه است به‌طوري كه كمبود آن‌ها در كودكان موجب ضعف اعصاب و اختلال پوست، كاهش تعداد گلبول‌هاي قرمز و كم خوني مي‌شود. تركيبات ب كمپلكس به‌خصوص اسيد فوليك در كم‌خوني‌ها موثر است.





 ويتامينA تقويت‌كننده بينايي

ويتامين A، ويتامين موثر در تقويت بينايي و تكامل گلبول‌هاي سفيد و قرمز خون و افزايش كارايي سيستم ايمني در برابر بيماري‌ها و همچنين تسهيل انتقال آهن از منابع ذخيره‌اي به گلبول‌هاي قرمز در كودكان است. به‌طوري كه كمبود آن از عوامل اصلي ضعف بينايي و كوري در ميان كودكان به شمار مي‌رود. اين ويتامين به‌ويژه براي شبكيه چشم و افزايش قدرت ديد بسيار موثر است. همچنين اثر تقويتي در مخاط دارد و براي رشد و نمو كودكان موثر است.  مقدار ويتامين A در كودكان بايد از بدو تولد معمولا همزمان با قطره ويتامين A و D روزي 25 قطره تجويز شود. از 6 ماهگي به بعد اين ويتامين به‌صورت قطره مولتي ويتامين و 25 قطره تا 2 سالگي مصرف مي‌شود.





 آهن، فلز حيات‌بخش

آهن نيز جزو فلزاتي است كه براي كودكان بسيار نياز است. گلبول‌هاي سفيد خون و هموگلوبين از آهن تهيه شده است و بايد وارد بدن شود. معمولا در كودكان از 6 ماهگي به بعد به‌صورت قطره فروسولفات 15‌ قطره تجويز مي‌شود. در تجويز قطره آهن بايد اين مسئله رعايت شود كه با شير يا چاي مصرف نشود. از يك سالگي به بعد هم مي‌توان با آبميوه‌هاي مختلف به‌ويژه آب‌پرتقال و آب ليمو‌شيرين كه اسيدي هستند اين قطره را مصرف كرد تا جذب بهتري داشته باشد.





 ويتامين C يعني مقاومت و مصونيت

ويتامين C هم از جمله ويتامين‌هاي ضروري براي بدن است چون مقاومت و مصونيت بدن را بالا مي‌برد. در شربت‌هاي مولتي‌ويتامين بين 50 تا 200 ميلي‌گرم از اين ويتامين وجود دارد. اگر ويتامين C در مقدار زياد تجويز شود از طريق ادرار دفع مي‌شود. بدن كودكان قادر به ذخيره اين ويتامين نبوده و لازم است تا مقادير مورد نياز آن از منابع خارجي تامين شود. ويتامين C در رشد و تقويت بافت‌هاي بدن مانند لثه‌ها و عضلات، بهبود سريع زخم‌هاي بدن، افزايش مقاومت بدن‌كودكان در برابر عفونت‌ها و بيماري‌ها و افزايش جذب آهن اهميت فراواني دارد.





مكمل‌هاي پرتوان، برسيد به داد اين كودك ناتوان!

تغذيه نوزادان حدود 4ماه بعد از تولد تنوع پيدا مي‌كند. اين تنوع به اين معناست كه علاوه بر شير مواد‌غذايي ديگر نيز وارد تغذيه كودك مي‌شود. متخصصان عقيده دارند، كودكان بايد ويتامين‌هاي مورد نيازشان را به وسيله تغذيه‌اي كه دارند به دست آورند اما از آنجا كه ممكن است در تغذيه روزانه همه مواد مورد نياز كودك تامين نشود پزشكان، مولتي ويتامين يا مكمل‌هايي را به كودكان تجويز مي‌كنند. از آنجا كه احتمال دارد والدين به‌طور دقيق از آنچه مورد نياز كودكان است مطلع نباشند، دكتر اكبر كوشانفر ضمن توضيح‌هايي كه درباره مكمل‌هاي مورد نياز كودكان ارائه مي‌كنند ما را با برخي قطره‌ها و مكمل‌هاي غذايي موجود و ويژگي‌هاي هركدام از آن‌ها آشنا مي‌كند.
 




سوزين زينك سولفات
 
 محتويات:

اين قطره حاوي 5 ميلي‌گرم فلز روي در هر 5 ميلي‌ليتر يا يك پيمانه است.



 

توصيف:

اين شربت با بو و طعم بسيار خوب و دلپذير عرضه مي‌شود. كنترل بو و طعم فلز روي در اين فرآورده و همچنين كنترل PH محصول به شكلي طراحي شده كه در كودك هيچ‌گونه احساس ناخوشايند ايجاد نمي‌كند.


مقدار مصرف:

به‌عنوان مكمل غذايي روزانه يك پيمانه (5 ميلي‌گرم) مصرف مي‌شود.



 قيمت:

760 تومان



 

موارد هشدار:

در صورتي كه كودك دچار كمبود مس باشد، مصرف روي ممكن است كمبود مس را تشديد يا سطح سرمي آن را كاهش دهد.





 WELLKID

 محتويات:

اين مولتي‌ويتامين‌هاي جويدني محتوي انواع ويتامين‌ها، مواد معدني و اسيدهاي چرب امگا3 هستند.



 توصيف:

اين قرص به تامين ويتامين‌ها و مواد معدني مورد نياز روزانه كودكان 4 تا 12 ساله كمك مي‌كند و باعث تقويت سيستم ايمني و رشد ذهني و جسمي آن‌ها مي‌شود. ضمن آن‌كه براي كودكان بيش فعال نيز بسيار مفيد است.



مقدار مصرف:

كودكان 4 تا 12 ساله روزانه يك عدد قرص جويدني همراه با غذا بجوند يا طبق دستور پزشك آن را مصرف كنند.



 

قيمت:

12900تومان



 موارد هشدار:

مصرف بيش از حد فرآورده‌هاي حاوي آهن ممكن است سبب بروز مسموميت شديد در كودكان زير 6سال شود و در صورت مصرف بيش از حد به پزشك مراجعه كنيد. روزانه بيش‌از يك‌عدد قرص مصرف نشود. مصرف اين قرص براي كودكان زير 4سال توصيه نمي‌شود.





Asmavit

 

محتويات:

اين مولتي‌ويتامين‌ها حاوي ويتامين‌هاي E ،12B ،C، فوليك اسيد، ال- لايزين، روي، آهن، منيزيوم و سلنيوم است.



 

توصيف:

اين مكمل غذايي به تقويت قدرت تنفسي و كاهش شدت علائم ناشي از بيماري‌ها و عفونت‌هاي سيستم تنفسي كمك مي‌كند.



مقدار مصرف:

كودكان يك تا 4 سال مي‌توانند يك قاشق چاي‌خوري پر 2 بار در روز استفاده كنند. كودكان بالاي 4سال هم مي‌توانند يك قاشق چاي‌خوري پر 3 بار در روز مصرف كنند.



 قيمت:

6500 تومان



 

موارد هشدار:

قبل از مصرف بطري را تكان دهيد. به تاريخ انقضا محصول دقت كنيد و بيش از حد مصرف نكنيد.





Vita globin

 

محتويات:

اين مولتي‌ويتامين حاوي آهن، زينك، كلسيم، ال- لايزين، اسيد فوليك، دي- پانتنول، نياسيناميد، ويتامين C، ويتامين ب كمپلكس، منگنز و مس است.



 

توصيف:

مولتي‌ويتامين ويتاگلوبين فرمولاسيون ويژه به‌منظور جذب بالاي آهن دارد و حاوي عصاره 100 درصد طبيعي پرتقال با طعم و بوي دلپذير است.



مقدار مصرف:

اطفال و كودكان روزانه 5/2ميلي‌ليتر مي‌توانند از اين مولتي‌ويتامين مصرف كنند.



 

قيمت:

7500 تومان



 موارد هشدار:

هنگام مصرف به تاريخ انقضا آن توجه كرده، از مصرف بيش از حد مجاز خودداري كنيد. پس از مصرف در بطري را كاملا بسته، داخل جعبه و در جاي خشك و خنك و دور از دسترس اطفال نگهداري كنيد.






 
BabyJuice- Drops

 

محتويات:

اين قطره حاوي ويتامين‌هاي C ،E ،3B ،2B ،1B ،6B ،A، اسيد فوليك و 3D است.



 

توصيف:

اين قطره با دارا بودن ويتامين‌هاي مختلف در افزايش قدرت سيستم ايمني،  بالا بردن كيفيت عملكرد سيستم عصبي، تقويت سيستم عصبي و گردش خون و همچنين تقويت بينايي و تكامل سلول‌هاي خوني در كودكان موثر است.



مقدار مصرف:

كودكان زير يك سال روزانه يك ميلي‌ليتر بعد از غذا و كودكان بالاي يك‌سال روزانه 2 ميلي‌ليتر بعد از غذا بايد مصرف كنند.



 

قيمت:

9000تومان



 موارد هشدار:

به تاريخ انقضا محصول توجه كنيد.





AquaMarine

 محتويات:

اين مولتي‌ويتامين حاوي روغن ماهي، اسيدهاي چرب ضروري امگا3، همراه با ويتامين‌هاي D ،E است.



 

توصيف:

اين مكمل به سلامت دستگاه قلبي- عروقي، مفاصل و استخوان‌ها، قدرت حافظه و عملكرد مغز و تقويت سيستم ايمني كمك مي‌كند.



مقدار مصرف:

كودكان 5 تا 12سال مي‌توانند روزانه 5 ميلي‌ليتر (يك قاشق چاي‌خوري) از اين شربت را مصرف كنند.



 قيمت:

12300 تومان



 

موارد هشدار:

افرادي كه به محصولات دريايي حساسيت دارند قبل از مصرف بايد با پزشك مشورت كنند. مصرف بيش از حد روغن ماهي با داروهاي ضدالتهاب غيراستروئيدي مي‌تواند سبب افزايش خطر خونريزي شود.





 SEVEN SEAS

 

محتويات:

شربت پرتقالي، روغن كبد ماهي حاوي امگا3 و ويتامين‌هاي 6B ،C ،E ،D و A است.


 


توصيف:

اين شربت براي سلامت مغز، تمركز و حافظه بسيار مفيد است، همچنين به استحكام استخوان‌ها و دندان‌ها كمك مي‌كند.



مقدار مصرف:

كودكان 5 تا 15 سال مي‌توانند 2 قاشق مربا‌خوري در روز استفاده كنند.



 قيمت:

8550 تومان



 

موارد هشدار:

قبل از مصرف در جهت عمودي خوب تكان دهيد. از افزايش دوز توصيه شده خودداري كنيد. دور از دسترس اطفال در جاي خشك و خنك و دور از نور مستقيم خورشيد نگهداري كنيد.





multi- Sanostol

 

محتويات:

اين شربت قديمي حاوي 9 ويتامين و كلسيم است.



 توصيف:

اين شربت بدون تجويز پزشك مي‌تواند 3 ماه مورد استفاده قرار گيرد.



مقدار مصرف:

كودكان يك تا 5 سال 5 ميلي‌ليتر 2 بار در روز و كودكان 6 سال به بالا 10 ميلي‌ليتر 2 بار در روز مي‌توانند از اين شربت استفاده كنند.



 

قيمت:

7900 تومان



 موارد هشدار:

براي كودكان ديابتي توصيه نمي‌شود.





Zinc plus juice


 محتويات: اين شربت حاوي ويتامين‌هاي 2B ،6B ،C ،1B ،21B، فوليك اسيد، بيوتن، نياسين و پانتوتنيك اسيد است.

 توصيف: اين شربت به حفظ سلامت پوست، مو، ناخن و تقويت رشد ذهني و جسمي در سنين رشد و افزايش سيستم ايمني بدن كمك مي‌كند.

مقدار مصرف: كودكان يك تا 7 سال مي‌توانند روزانه يك قاشق مربا‌خوري (5ميلي‌ليتر) استفاده كنند. كودكان 7 تا 13 سال هم مي‌توانند يك قاشق مربا‌خوري 2 بار در روز مصرف كنند. افراد بالاي 13 سال نيز يك قاشق مرباخوري 3 بار در روز مي‌توانند استفاده كنند.

 قيمت:11000 تومان

 موارد هشدار: دور از دسترس اطفال، دور از نور و در جاي خنك نگهداري كنيد. پس از باز كردن در بطري حتما داخل يخچال نگهداري شود. قبل از مصرف، بطري را به‌خوبي تكان دهيد.

منبع:برترینها

[+] نوشته شده توسط <

"امسافر منتظر"

> در شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, در ساعت 22:6 | |
نكاتي كه بايد درباره دارو دادن به كودكان بدانيد

برترین ها: 

وادار كردن كودك به انجام كاری كه دوست ندارد، واقعا سخت است؛ به‌خصوص كه این كار خوردن خوراكی تلخ و عجیبی باشد كه هر چند ساعت باید تكرار شود. كودك در زمان بیماری معمولا لجبازتر و بدحال‌تر است و همین دادن دارو را به او سخت‌تر می‌كند. والدین روش‌های مختلفی برای دادن این داروها به كودك دارند اما ممكن است بعضی از این روش‌ها چندان مورد تایید پزشكان نباشد و گاه بعضی از آن‌ها اثر دارو را از بین ببرد. نكات زیر می‌تواند به والدین در مورد روش‌های مختلف دارو دادن به كودكان در سنین مختلف كمك كند.





 چگونه به نوزاد دارو دهيم؟

  •   اگر به تنهایی به نوزاد دارو می‌دهید، می‌توانید ابتدا دارو را در سرنگ آماده كنید و بعد در حالی كه او را در بغل دارید یا روی یك سطح مطمئن قرار داده‌اید، آرام دهان نوزاد را باز كنید و دارو را به سمت داخل دهان و عقب دهان و به سمت گونه نوزاد تخلیه كنید. در این قسمت از دهان نوزاد، جوانه چشایی وجود ندارد و نوزاد متوجه طعم متفاوت دارو نخواهد شد. اگر به جای سرنگ از قاشق مدرج استفاده می‌كنید باید قاشق را در داخل لب پایین نوزاد قرار دهید و درحالی كه دهان نوزاد را نیمه‌بسته نگاه می‌دارید قاشق را به سمت بالا ببرید تا دارو به آهستگی داخل دهان نوزاد تخلیه شود.
  •   سرنگ‌ها بهترین وسیله برای اندازه‌گیری میزان دارو و همچنین نگهداری دارو برای دفعات بعدی استفاده است.
  •   می‌توانید برای این‌كه نوزاد راحت‌تر دارو را بخورد آن‌را با كمی شیرخشك یا شیرمادر مخلوط كنید اما توجه داشته باشید كه به‌هیچ وجه دارو را با یك شیشه شیر كامل مخلوط نكنید چون ممكن است كودك نتواند در یك نوبت همه شیر را بخورد و میزان دارویی كه دریافت می‌كند كمتر از دوز تجویز شده باشد.
  •    از پزشك بخواهید تا دفعات دارو دادن به نوزاد را بیشتر كند و به جای آن در هر دفعه دوز دارویی كمتری به نوزاد بدهید تا نوزاد راحت‌تر بتواند دارو بخورد.
  •    برای قطره‌های چشمی حتما به كمك یك بزرگسال دیگر احتیاج است. درحالی كه یك بزرگسال نوزاد را ثابت در بغل دارد فرد دیگر باید به آرامی پلك پایین را به سمت پایین كشیده و اجازه دهد تا قطره بین چشم و پلك پایین بریزد. بعد از ریختن قطره چشمی مدتی سر نوزاد را به سمت عقب نگه دارید تا دارو از چشم نوزاد بیرون نریزد.
  •   بیشتر داروهایی كه برای نوزادان وجود دارد به‌صورت مایع است و همین دادن دارو را به نوزاد راحت‌تر می‌كند. اكثر این داروها به وسیله طعم‌دهنده‌های مصنوعی، شیرین شده است تا طعم آن‌ها نوزاد را اذیت نكند. با این حال متفاوت بودن طعم این داروها ممكن است موجب شود كه نوزاد به‌راحتی خوردن این داروها را قبول نكند. دادن دارو به نوزاد بهتر است توسط 2نفر انجام شود. به این صورت كه نوزاد را در یك ملحفه یا قنداق بپیچید كه دست و پا نزند و درحالی كه مادر یا فرد دیگري نوزاد را در بغل گرفته است دارو توسط نفر دوم به او داده شود. فردی كه نوزاد را در بغل دارد، می‌تواند به آرامی با انگشت چانه نوزاد به پایین بكشد تا دهانش باز شود.
  •   سعی كنید روند دارو دادن به نوزاد را سریع انجام دهید تا نوزاد اذیت نشود و داروخوردن برایش تبدیل به تجربه آزاردهنده‌‌ای نشود.
  •    حین دارو دادن، به آرامی برای نوزاد آواز بخوانید یا با او حرف بزنید تا احساس آرامش كند. اگرچه نوزاد متوجه معنی حرف‌های شما نخواهد شد اما لحن آرام شما و تن صدای شما می‌تواند باعث احساس امنیت و اطمینان كودك شود.
  •   دارو باید توسط سرنگ مدرج، قطره‌چكان یا قاشق‌های مخصوص دارو به نوزاد داده شود تا دوز صحیح دارو در هر وعده دارو دادن به نوزاد رعایت شود. نوزادان در ماه‌های ابتدایی عمر قادر به خوردن از لبه قاشق‌های معمولی نیستند و بیشتر چیزی كه می‌خورند از گوشه دهان‌شان خارج می‌شود.
  •    برای ریختن قطره در گوش نوزاد،  نوزاد را روی تخت یا یك سطح مطمئن قرار دهید به‌طوری كه گوش مبتلای كودك به سمت بالا باشد. بعد از ریختن قطره به گوش نوزاد كمی صبر كنید تا دارو كاملا درون كانال گوش جریان پیدا كند. سپس با ملایمت قسمت غضروفی كوچكی كه در جلوی كانال گوش قرار دارد را چند بار فشار دهید تا دارو به سمت داخل گوش برود و به بیرون سرریز نكند.




 
 برای كودكان بزرگ‌تر از یك سال:

  •  مواد طعم‌دهنده طبیعی و آبمیوه‌ها هم می‌توانند به داروها اضافه شوند و خوردن آن‌را برای كودك ساده‌تر كنند. داروهای بدمزه را می‌توان با آب پرتقال یا گریپ‌فروت مخلوط كرد. در داروخانه‌ها هم می‌توان مواد طعم‌دهنده مصنوعی متناسبی با طعم‌های آشنا برای كودك مانند طعم آدامس یا شربت را تهیه كرد و دارو را با آن‌ها مخلوط كرد اما باید توجه داشت كه در هر وعده دادن دارو باید كودك همه ماده‌ای كه دارو با آن مخلوط شده است را بخورد و چیزی باقی نماند.
  •   اگر كودك به حدی بزرگ است كه می‌توانید با او در مورد خوردن دارو حرف بزنید برایش عواقب دارو نخوردن را توضیح دهید. به كودك اجازه دهید كه در مورد بعضی از مراحل دارو خوردن خودش تصمیم بگیرد، مثلا این‌كه دوست دارد چه كسی به او دارو بدهد یا این‌كه دوست دارد در كجا دارویش را بخورد و بعد از خوردن دارو چه نوع آبمیوه‌ای دوست دارد اما همواره در نظر داشته باشید كه كودك نباید فكر كند می‌تواند در مورد خود دارو خوردن هم با شما بحث كند.
  •  داروها را همیشه در یك زمان و مكان خاص به كودك بدهید. كودك بعد از مدتی شرطی می‌شود و می‌پذیرد كه در این زمان خاص باید دارو مصرف كند.
  •  به خاطر داشته باشید كه یك قاشق‌چای‌خوری معادل 5‌میلی‌لیتر و یك قاشق‌غذاخوری معادل 15میلی‌لیتر از مایع است.
  •  برای بهتركردن طعم دارو می‌توان آن‌ها را در یخچال نگهداری كرد. خنك‌كردن دارو باعث می‌شود طعم آن قابل تحمل‌تر شود. از پزشك در مورد این‌كه چه داروهایی را می‌توان در یخچال نگهداری كرد سوال كنید.
  •  كودكان برخلاف نوزادان به راحتی اجازه‌دادن دارو به‌خود را نمی‌دهند. بهتر است والدین ابتدا علت دادن دارو را با زبانی ساده برای كودك توضیح دهند و داستانی ساده در مورد بیماری و كمك دارو برای كودك تعریف كنند سپس از كودك بخواهند كه خودش نیز در این كار به والدین كمك كند و مراحل ساده كار را خود كودك انجام دهد.
  •   به هیچ وجه كودك را فریب ندهید و بدون اطلاعش به او دارو ندهید، چون ممكن است موجب مقاومت بعدی او در خوردن غذاهای عادی هم شود.
  •  كودكانی كه هنوز به راحتی نمی‌توانند از فنجان یا قاشق چیزی بخورند را باید مانند نوزاد در نظر گرفت و همچنان از قطره‌چكان یا سرنگ یا قاشق مدرج استفاده كرد. برای اندازه‌گیری دارو در فنجان مدرج باید آن‌را روی یك سطح صاف قرار داد و سپس همسطح با آن به میزان دارو نگاه‌كرد و مقدار مناسب را اندازه گرفت.
  •  در صورتی كه كودك به‌اندازه‌ای بزرگ است كه می‌تواند خودش دارو بخورد اجازه بدهید با نظارت شما خودش این كار را انجام دهد.
  •  برای این‌كه كودك راحت‌تر خوردن دارو را قبول كند می‌توان با یك نمایش كوچك ابتدا كمی از دارو را به عروسك محبوب كودك داد یا حتی خود والدین می‌توانند كمی مولتی‌ویتامین را به‌عنوان دارو بخورند تا كودك متوجه شود كه دارو خوردن كار عجیبی نیست.
  •   اگر كودك برای خوردن دارو مقاومت كرد، مدت كوتاهی به او استراحت بدهید اجازه بدهید تا كمی آرام شود و سپس دارو دادن به او را شروع كنید. قبل از دارو دادن دوباره به كودك به او یك لیوان آب بدهید، او را در آغوش بگیرید و به او محبت كنید و از او بخواهید تا در خوردن دارو به شما كمك كند.
  •  بعضی از انواع دارو مانند قرص‌ها را می‌توان با كمی غذا هم مخلوط كرد و به كودك داد. قرص‌ها معمولا طعم بدی ندارند و قرص‌هایی كه قابل خرد‌كردن هستند را می‌توان با غذای كودك مخلوط كرد.
  •  یكی از روش‌های ساده‌تر‌كردن خوردن دارو توسط كودك، بی‌حس‌كردن جوانه‌های چشایی اوست. قبل از دادن دارو، به او نوشیدنی سرد بدهید. می‌توانید با آبمیوه طبیعی برای او یخمك سرد درست كنید تا با خوردن آن جوانه‌‌های چشایی‌اش بی‌حس شود. این خوردنی‌ها می‌توانند به‌عنوان پاداشی زودهنگام برای خوردن داروها به كار روند.
[+] نوشته شده توسط <

"امسافر منتظر"

> در سه شنبه 16 اسفند 1390برچسب:, در ساعت 1:34 | |
درمان سردردهاي زنانه
 
سردردهاهر يك علائم و نشانه‌هاي مختلف و منحصربه‌فردي دارند. گاهي سردردها به‌دليل خستگي زياد، فشار عصبي، گرسنگي و تشنگي در افراد به‌وجود مي‌آيند.
 



برترین ها: 

سردردهاهر يك علائم و نشانه‌هاي مختلف و منحصربه‌فردي دارند. گاهي سردردها به‌دليل خستگي زياد، فشار عصبي، گرسنگي و تشنگي در افراد به‌وجود مي‌آيند. گاهي بيماري‌هاي داخلي از قبيل ابتلا به بيماري‌هاي گوارشي، كليوي يا حتي يبوست مزمن موجب بروز آن‌ها در بيمار مي‌شود و گاهي فشارهاي عصبي ناشي از كار روزانه يا تنش‌هاي زندگي سردرد را به بيمار تحميل مي‌كند. خوشبختانه درمانگران طب سوزني چين روش‌هاي درماني موثري براي درمان انواع سردردها، كنترل آن‌ها و تسكين دردهاي ناشي از آن سراغ دارند كه علاوه بر بهبود و تسكين درد به بهبود عملكرد بسياري از درمان‌هاي دروني و تنظيم انرژي در بدن منجر مي‌شود. دكتر فرهاد صبري، متخصص طب سوزني و عضو انجمن درد ايالت متحده در اين باره توضيحات بيشتري را با شما در ميان مي‌گذارد.





    رابطه ضعف چشم و سردرد

بسياري از افرادي كه به اختلال‌هاي چشمي از قبيل نزديك‌بيني مبتلا هستند، ممكن است سردردهايي را در طول ماه تجربه كنند. به اين معنا كه افرادي كه دچار اختلال در ناحيه چشم هستند و بينايي آن‌ها تحت‌تاثير اين اختلال قرار گرفته درصورتي كه براي درمان اقدام نكنند به‌دليل كشش‌هايي كه در ماهيچه‌هاي اطراف چشم آن‌ها به‌منظور تطبيق ديد ايجاد مي‌شود، دچار سردرد مي‌شوند. اين نوع سردردها نيز از جمله سردردهايي است كه با كمك طب سوزني و دريافت سوزن در نواحي خاص قابل درمان است، اما افراد مبتلا به اين نوع سردرد بايد دقت داشته باشند كه علاوه بر دريافت سوزن و درمان بيماري خود لازم است براي درمان اختلال و بيماري چشم خود نيز اقدام كنند.





آيا سردرد شما ميگرن است؟

سردردها نشانه‌هاي مختلفي دارند. با شناسايي و بررسي حالت و ويژگي‌هاي سردرد مي‌توان به‌راحتي نوع آن را شناسايي كرد. تنها بايد مراقب بود كه هر سردردي را با ميگرن اشتباه نگرفت. ميگرن و دردهاي ناشي از آن در نصف سر ايجاد مي‌شود. اين سردردها يا در سمت راست يا در سمت چپ سر ديده مي‌شوند و معمولا با تهوع، استفراغ و اختلال بينايي در افراد همراه است. مبتلايان به سردردهاي ناشي از ميگرن گاهي از بروز لكه‌هايي روشن جلوي چشمان‌شان و افزايش ميزان ضربان قلب خود شكايت مي‌كنند. اين افراد در مواردي كه ميزان سردردهاي آن‌ها شديد و پيشرفته است غالبا دچار خشكي دهان، عرق سرد، گيجي، اختلال در تكلم نيز مي‌شوند. گاهي ممكن است دود سيگار يا نور يا عصبانيت موجب افزايش سردرد و تحريك آن‌ها شود. درمانگران طب سوزني غالبا با يك دوره درماني 3 مرحله‌اي مي‌توانند اين بيماري را در بدن بيمار درمان يا كنترل كنند. تنها كافي است بيمار يك روز درميان به مطب مراجعه كرده و در نقاط خاصي سوزن دريافت كند.





سردرد افراد پرمشغله

سردردهاي كششي يكي از انواع سردرد‌هاست. اين نوع سردرد كه به همراه انقباض‌ها و اسپاسم‌هاي عضلاني است غالبا در پشت سر بيمار ايجاد  شده و  معمولا پس از يك روز كاري شلوغ و پراسترس در برخي از افراد شاغل ديده مي‌شود. حتي در مواردي مشاهده شده كه اين نوع سردردها به‌دليل كشش عضلات گردن از پشت‌سر تا عضلات ناحيه پس گردن ادامه مي‌يابد و درد تا اين ناحيه نيز ادامه مي‌يابد. درمانگران طب سوزني براي درمان اين نوع سردرد تكنيك‌هاي موثري دارند كه مي‌توانند علاوه بر درمان اين نوع سردردها به كنترل و پيشگيري از بروز آن‌ها در بيمار كمك كنند.





از سردردهاي عروقي چه‌مي‌دانيد؟

يكي ديگر از سردردهاي رايج ميان مردم، سردردهاي عروقي است. اين نوع سردردها به‌دليل گشاد شدن  شريان جمجمه در افراد ديده مي‌شود. ميگرن يكي از انواع سردردهاي عروقي است كه به‌علت گشاد و تنگ شدن متناوب عروق سر در افراد مبتلا به اين بيماري ديده مي‌شود. در اين نوع از سردرد به‌دليل بروز اختلال در ميزان هيستامين و سروتونين خون، سردردهايي براي بيمار به‌وجود مي‌آيد كه خوشبختانه اين نوع سردردها نيز در طب سوزني قابل درمان و كنترل است.





كدام سردرد را شوخي نگيريد؟

برخي از سردردها وجود دارند كه از جمله سردردهاي نادر و پرخطر محسوب مي‌شوند كه ابتلا به آن‌ها با خطرهاي جدي براي بيمار همراه است. مننژيت و ورم مغز از جمله عواملي است كه موجب بروز اين نوع سردردها در بيمار مي‌شود و اگر بيمار به راحتي و بدون توجه به علائم اين نوع سردرد از كنار آن عبور كند، ممكن است در مدت زمان كوتاهي با اختلال‌هاي جدي در مسير زندگي روبه‌رو شود. از اين‌رو بايد علت بروز سردردها همواره براي ما مشخص باشد. تهوع، استفراغ و تحرك نداشتن گردن به سمت جلو يا عقب از جمله علائم ابتلا به سردرد ناشي از مننژيت است. در اين حالت بيمار به‌دليل بروز عفونت در ناحيه سر قادر نيست گردنش را به سمت جلو يا عقب حركت دهد. علاوه بر اين ابتلا به سينوزيت نيز يكي ديگر از علائم ابتلا به سردرد است. اين نوع سردرد با التهاب در ناحيه چشم، گوش و بيني بيمار همراه است.





    سردرد ناشي از اسپاسم عضلات

اين نوع سردرد كه به‌طور كلي منشا عصبي و رواني دارد به‌دليل بروز فشارهاي عصبي و اختلال‌هاي جسماني از قبيل شيوه نادرست نشستن در بدن به‌وجود مي‌آيد. يكي از مشهورترين عوارض ناشي از اين سردرد اسپاسم‌هاي عضلاني گردن و درد اين ناحيه است. علاوه بر تنش‌ها و استرس‌هاي روحي، شيوه نادرست نشستن پشت فرمان ماشين، شيوه نادرست نشستن پشت ميز و استفاده غلط از كامپيوتر از ديگر مواردي است كه به بروز اين نوع سردرد كمك مي‌كند. درمانگران طب سوزني با كمك سوزن‌ها و ايجاد تعادل در سيستم بدن و متعادل نگه داشتن انرژي در كبد و كليه به درمان اين گروه از بيماري‌ها كمك مي‌كنند.





    اين سردرد را با ميگرن اشتباه نگيريد

سردرد كلاستر از ديگر سردردهاي شايع ميان افراد بزرگسال است كه به سردردهاي  خوشه‌اي مشهور است. بسياري از بيماران مبتلا به اين سردرد به دليل تشابه ويژگي‌هاي اين سردرد با ميگرن به اشتباه آن را ميگرن مي‌نامند. درحالي‌كه اين سردرد تفاوت‌هاي زيادي با ميگرن دارد. اين سردردها كه معمولا در ساعات پاياني روز و پيش از خواب سراغ افراد مي‌آيد گاهي در پي كشيدن يك نخ سيگار نيز در افراد ديده مي‌شود. سردرد كلاستر نيز همانند سردردهاي ناشي از ميگرن به‌صورت يكطرفه در سر ديده مي‌شود اما برعكس ميگرن كه در هر ساعتي از روز نمايان مي‌شود، اين سردردها تنها در ساعات شبانه عود مي‌كنند و با اشك‌ريزي، گرفتگي بيني و التهاب مجاري تنفسي در يك سوي سر همراه است. خوشبختانه درمانگران طب سوزني براي درمان و تسكين اين نوع سردرد نيز راه‌حل‌هايي دارند و قادرند با كمك سوزن‌هاي يك‌بار مصرف خود بيمار را براي هميشه يا براي مدت‌هاي طولاني از اين بيماري رها كنند.






 
    سردرد از ديدگاه طب سوزني چين

درمانگران طب سنتي چين براي ابتلا به سردرد 2 علت را مي‌شناسند. آن‌ها از يك‌سو فعاليت شديد انرژي يانگ در كبد را يكي از شايع‌ترين دلايل ابتلا به سردرد ذكر مي‌كنند. از ميان سردردهاي ناشي از فعاليت شديد انرژي در كبد مي‌توان به بيماري ميگرن و سردردهاي ناشي از آن اشاره كرد. افرادي كه از سردردهاي ناشي از فعاليت انرژي در كبد رنج مي‌برند، معمولا افرادي هستند كه از هواي سرد لذت مي‌برند زيرا در حالت عادي اين افراد احساس گرما دارند. رنگ زبان اين افراد قرمز است و اصولا اين افراد تحت عنوان افراد عصبي و زودجوش معروف هستند. از ديگر علائم اين بيماران به ابتلا به تهوع، استفراغ، سردردهاي يكطرفه، اختلالات بيناني و بيزاري از نور مي‌توان اشاره كرد. يكي ديگر از علت‌هاي ابتلا به اين نوع سردرد از نگاه درمانگران طب سوزني چين كاهش انرژي يين در اندام كليه است. در اين حالت بيمار عكس حالت قبلي را دارد، يعني نسبت به سرما حساس است و در عوض گرما را دوست دارد. در اين شرايط بيمار زبان رنگ پريده و نبض نخي دارد. در اين حالت درمانگر طب سوزني با كمك سوزن‌ها به تنظيم ميزان جريان يين در كليه‌ها كمك مي‌كند.






 
    اين توصيه‌ها را  جدي بگيريد


اگر تصميم داريد از طب سوزني براي درمان استفاده كنيد بهتر است نكات زير را با دقت مطالعه كنيد و آن‌ها را به خاطر بسپاريد.

  افراد مبتلا به فشار خون كه داروهاي فشار خون مصرف مي‌كنند لازم است پزشك طب سوزني خود را در جريان اين امر قرار دهند.

  افرادي كه داروهاي ضد‌انعقاد خون مصرف مي‌كنند و بيماران قلبي نيز متخصص طب سوزني را حتما مطلع كنند. مصرف داروهاي ضدانعقاد خون ممكن است موجب بروز خونريزي‌هاي گسترده زيرجلدي و بروز كبودي در بدن ‌شود كه برطرف كردن آن‌ها مستلزم مرور زمان است.

  به خانم‌هاي باردار توصيه مي‌شود در مدت بارداري به طب سوزني مراجعه نكنند زيرا ممكن است استفاده از طب سوزني موجب بروز سوءتغذيه در مادر يا جنين شود.

 مادراني كه به كودكان‌شان شير مي‌دهند بهتر است در 5 ماهه اول شيردهي به متخصص طب سوزني مراجعه نكنند و پس از اين دوره درصورتي كه غذاي كمكي كودك را شروع كردند، مي‌توانند با تحت‌نظر گرفتن كودك از سوي پزشك به متخصص طب سوزني مراجعه كنند.

  حتما به مراكزي مراجعه كنند كه از سوزن‌هاي يك‌بار مصرف استفاده مي‌كنند. سوزن‌هايي كه يك‌بار مصرف نيستند به‌دليل اين‌كه دائم ضدعفوني مي‌شوند روكش خود را از دست مي‌دهند و از دست رفتن اين روكش به بروز درد هنگام فرو كردن سوزن در بدن مي‌انجامد، ضمن اين‌كه استفاده از سوزن‌هاي يك‌بار مصرف خيال متخصص و بيمار را از انتقال هر نوع عفونتي آسوده مي‌كند.

منبع: برترینها

[+] نوشته شده توسط <

"امسافر منتظر"

> در پنج شنبه 27 بهمن 1390برچسب:, در ساعت 21:27 | |
واکسنی برای نیکوتین، آیا واکسن مواد مخدر هم در راه است؟
واکسنی برای نیکوتین، آیا واکسن مواد مخدر هم در راه است؟

۱۳۹۰ جمعه ۳۰ ارديبهشت
بازدید : 103
کد خبر : 13896



پژوهشگران اعلام کردند که واکسن ساخته شده برای دخانیات، تاثیر چشمگیری در کاهش اعتیاد به دخانیات وافزایش احتمال موفقیت ترک سیگار دارد. این واکسن، نیکوتین را به سیستم ایمنی بدن لو می دهد و مانع فعالیت موثر نیکوتین در بدن میشود. ‏


نسخه مناسب چاپ

پژوهشگران اعلام کردند که واکسن ساخته شده برای دخانیات، تاثیر چشمگیری در کاهش اعتیاد به دخانیات وافزایش احتمال موفقیت ترک سیگار دارد. این واکسن، نیکوتین را به سیستم ایمنی بدن لو می دهد و مانع فعالیت موثر نیکوتین در بدن میشود. ‏

نیکوتین ماده اصلی اعتیاد آور سیگار است که با تاثیر بر سلولهای عصبی باعث ایجاد علائم مصرف سیگار (تحریک سیستم عصبی و ...) می شود. مولکول نیکوتین به قدری کوچک است که توسط سیستم ایمنی بدن نادیده گرفته میشود و می تواند به راحتی در خون گردش کند و کارهای خود را انجام دهد! ‏

کاری که واکسن نیکوتین انجام می دهد این است که چند مولکول نیکوتین را کنار هم نگه می دارد تا توجه سیستم ایمنی بدن به این تجمع جلب شود، بعد از آن بقیه کارها را خود بدن انجام می دهد، بر علیه نیکوتین، پادتن (آنتی بادی - مولکولی که به یک ماده خارجی می چسبد و آن را بی اثر می کند یا نهایتا باعث تخریبش می شود) می سازد و حالا هر وقت که فرد دخانیات مصرف کند و نیکوتین وارد بدن شود، این پادتن ها به نیکوتین می چسبند و مانع اثر آن در سیستم عصبی می شوند و نهایتا مجموعه پادتن-نیکوتین از چرخه خون خارج میشوند . ‏

به این ترتیب این مولکول کوچک دیگر نمی تواند دور از چشم سیستم ایمنی بدن، برای خودش پرسه بزند و دردسر ایجاد کند. هر بار که دخانیات مصرف شود، نیکوتینِ آن دیگر تاثیری در بدن نخواهد داشت و نمی تواند اثرات اعتیادآوری خود را ادامه بدهد. ‏

استفاده از این واکسن در مقایسه با سایر روشهای ترک دخانیات تقریبا هیچ عارضه جانبی ندارد و تاثیر بسیار بالایی در مقایسه با روشهای دیگر از خود نشان داده است. ‏

مساله وقتی جالبتر می شود که بدانیم، عده ای از دانشمندان در این فکرند که واکسنهای مشابهی را با استفاده از همین روش برای مواد مخدر و سایر داروهای غیر مجاز تولید کنند. البته در کنار مسائل جسمی اعتیاد باید زمینه های اجتماعی و روانی آن را هم در نظر داشت که هم در آغاز مصرف مواد و هم در ادامه آن نقش عمده ای ایفا می کنند. شاید چند وقت دیگر خبر تهیه واکسن تریاک یا مواد مخدر دیگر را هم به اطلاعتان برسانیم. ‏

‏KevinMD ‏

 

[+] نوشته شده توسط <

"امسافر منتظر"

> در سه شنبه 20 دی 1390برچسب:, در ساعت 20:51 | |
حتما" ببینید


[+] نوشته شده توسط <

"امسافر منتظر"

> در پنج شنبه 17 آذر 1390برچسب:, در ساعت 22:25 | |
سو ء تغذیه و رژیم غذایی


مقدمه

 

 

در

تغذیه

، به مقدار

غذایی

که فرد مصرف می کند

رژیم غذایی

می گویند. تغذیه مناسب، تغذیه ای است که میزان

ویتامین

،

مواد معدنی

،

پروتئین

و مواد سوختی آن ( که در تغذیه،

هیدرات های کربن

و

چربی ها

، مواد سوختی محسوب می شوند) کافی باشد. عدم تعادل بین

خوردن

مواد سوختی و مصرف انرژی، سبب

فقر غذایی

و یا ذخیره آن به صورت چربی می شود.

 

با تغییر در رژیم غذایی، می توان انرژی بدن را متوازن کرد و با اضافه و یا کم نمودن چربی بدن، چاق یا لاغر شد. زمانی که فردی رژیم خاصی می گیرد، باید از غذاهای خاص آن رژیم استفاده نموده و از مصرف برخی غذاها اجتناب نماید. هر رژیم غذایی، غذاهای مخصوص به خود را داشته و دستورات خاص خود را دارد.


تغذیه سالم

 

 

منظور از تغذیه سالم، تلاش برای پیروی از یک رژیم غذایی حاوی

مواد مغذی

می باشد. به دلیل اینکه افکار ما در خصوص سلامتی طبق پیشرفت های جدید دانشمندان در علم تغذیه و همچنین بررسی های شخصی و فرهنگی مدام در حال تغییر است، استانداردهای تغذیه سالم بین افراد مختلف و در طول تاریخ با هم تفاوت دارد.

 

بسیاری از دولت ها و نهادها برنامه هایی را برای داشتن تغذیه سالم آغاز نموده اند. رژیم های غذایی که سبب

اضافه وزن

،

چاقی

یا

دیابت

می شوند مشکلات مختلفی را برای سلامتی افراد ایجاد می کنند و با به وجود آمدن بیماری های مختلف ناشی از تغذیه ی ناسالم، نیروی کار مؤثر در صنعت و تجارت کاهش می یابد و یا این که

بازده

کارکنان کم می شود.

 

برنامه جدیدی که دولت انگلستان آن را ارائه داده است، مصرف مقادیر زیادی

میوه

و

سبزی

را پیشنهاد می کند و شعار این گروه،

مصرف روزانه پنج وعده میوه و سبزی می باشد

. تبلیغ کنندگان این برنامه، میزان مصرف میوه و سبزی در هر وعده را توضیح داده و همچنین اثرات آن را در رژیم غذایی فرد عنوان می کنند.

 

دولت ها هم به تولید کنندگان مواد غذایی فشار می آورند تا غذاهای سالم تری تهیه کنند و همچنین تا حدی تبلیغات

غذاهایی که سریع آماده می شوند

، غذاهای فاقد مواد مغذی و یا غذاهایی که میزان

چربی

آنها بالاست را ممنوع کرده اند.


همچنین ببینید

 

 

 

 

 ارسال به ارسال به 100 درجه کلوب دات کام

[+] نوشته شده توسط <

"امسافر منتظر"

> در دو شنبه 30 آبان 1390برچسب:, در ساعت 13:44 | |
نقش املاح معدنی در بدن



img/daneshnameh_up/3/31/calsium2.jpg
کلسیم ، یک ماده ضروری برای بدن

دید کلی

املاح در همه جا خاک ، آب ، گیاه و بدن انسان وجود دارند. در بدن ما نیز انواع مختلفی از آنها موجود است که به اسخوانهایمان استحکام می‌بخشند و حیات سلولهای بدنمان را تأمین می‌کنند.

املاح مورد نیاز بدن انسان

املاح مود نیاز بدن ما به دو دسته عمده تقسیم می‌شوند:


  • املاح کلی (ماکرو)
  • املاح جزئی (میکرو)
     
تفاوت این دو از اسمشان معلوم است. املاح کلی به میزان بیشتری در بدن موجود هستند، از این‌رو ما به میزان بیشتری از آنها نیازمندیم و املاح جزئی به میزان کم در بدن ما وجود دارند، پس روزانه میزان کمی از آنها مورد نیاز است. ولی این دلیل بر این نیست که از درجه اهمیت کمتری برخوردار هستند.

ورود املاح به بدن

در بدن ما بطور متوسط 2 تا 3 کیلو املاح مختلف وجود دارد که نصف بیشتر آن کلسیم است. املاح از طریق غذا به بدن ما وارد شده ، در اثر هضم غذا آزاد می‌شوند و به‌صورت یون ، جذب دیواره روده می‌شوند و از طریق خون به کبد و دیگر اندامها هدایت می‌شوند. مقداری از آن ، همان لحظه استفاده شده ، باقیمانده ذخیره می‌شود و اضافی آن از بدن دفع می‌گردد.

شرایط مختلفی بر جذب املاح مؤثر است، مثلاً املاح موجود در بعضی غذاها بهتر ( منابع حیوانی) و در بعضی غذاها کمتر جذب می‌شوند. خوردن بعضی غذاها با هم موجب می‌شود مواد غذایی موجود در یکی جذب املاح دیگری را کند کند و یا سرعت ببخشد. مثلاً خوردن سبزیجات با غذاهای گوشتی جذب آهن موجود را افزایش می‌دهد.

گاهی املاح مختلف برای ورود به دیواره روده رقابت می‌کنند، مثلاً کلسیم موجود در لبنیات با آهن غذاهای گوشتی در ورود به خون رقابت می‌کند، پس بهتر است با هم مصرف نشوند.

کسانی که مکمل مصرف می‌کنند، باید مراقب باشند که مصرف بیش از حد یک عنصر جذب عناصر دیگر را کاهش می‌دهد.

img/daneshnameh_up/6/61/Minera.jpg

فعالیت املاح در بدن

املاح در بدن ما فعالیتهای متفاوتی دارند که از آن جمله تنظیم فعالیت آنزیم‌ها ، کمک به انتقال مواد در دیواره سلول ، حفظ تعادل اسیدی و بازی بدن ، استحکام استخوان ، حرکت عضلات ، انتقال پیامهای عصبی و صدها فعالیت دیگر است. بدن انسان به مواد معدنی نیازمند است، زیرا املاح و عناصر معدنی قسمتی از ساختمان یاخته‌ها و مایعات بدن را تشکیل می‌دهند.

نقش املاح معدنی در بدن

  • املاح معدنی، در فعل و انفعالات شیمیایی بدن نقش مهمی ایفا می‌کنند و در تحریک عضله و انعقاد خون مؤثر می‌باشند.
  • این املاح ، اسیدهای متشکله در بدن را خنثی و بدون اثر می‌سازند.
  • بین فشار مایعات و یاخته های بدن تعادلبرقرار می‌کنند.

مباحث مرتبط با عنوان

 

[+] نوشته شده توسط <

"امسافر منتظر"

> در دو شنبه 30 آبان 1390برچسب:, در ساعت 13:37 | |
نقش مهم منیزیم در بدن

این عنصر در بعضی از اعضاء بدن مانند مغز سر و تیموس و غدههای فوق گردهها و در خون و عضلات موجود است و مقدار آن در این اعضا از کلسیم بیشتر است.این عنصر در تبدیل قند خون به انرژی بسیار اهمیّت دارد و چهار عمل مهمّ را انجام میدهد:


  • در مبارزه با افسردگی مؤثر است.
  • کار سیستم رگهای خونی و قلب را تنظیم و در جلوگیری از حملة قلبی مؤثر است.
  • از رسوب کلسیم در کلیهها و کیسة صفرا جلوگیری میکند.
  • عمل هضم را آسان میگرداند.
img/daneshnameh_up/4/41/Naghshmaniaziom1.jpg

یکی از املاح مورد نیاز هر

سلول

از بدن شما ، منیزیم می باشد .

بدن انسان

بزرگسال حاوی 28-20 گرم منیزیم است که 60% از آن در

استخوان

، 26% در عضله و ماهیچه ها و بقیه در بافت های نرم و مایعات بدن وجود دارد . نیمی ازذخایر منیزیم بدن شما درون سلولهای بافت ها و اندامهای بدن و نیمی از آن به صورت ترکیب با

کلسیم

و

فسفر

در استخوان وجود دارد. تنها 1% از

منیزیم

بدن شما در خون یافت می شود . بدن شما برای حفظ میزان ثابت منیزیم

خون

، خیلی سخت فعالیت می کند . بیش از 300

واکنش بیوشیمیایی

در بدن برای فعالیت خود به منیزیم نیاز دارند چرا که منیزیم باعث حفظ فعالیت نرمال

ماهیچه

و

عصب

، ضربان منظم

قلب

و استحکام استخوانها می شود. همچنین منیزیم در متابولیسم انرژی و سنتز

پروتئین

نقش دارد.



منابع غذایی و دریافت


منیزیم در بسیاری از غذاها به مقدار فراوان یافت می شود و یک رژیم غذایی معمول در صورت انتخاب درست غذاهای مصرفی می توان مقدار کافی آن را تامین کرد . منابع غذایی خوب منیزیم عبارتند از :

انجیر

،

لیمو ترش

،

گریپ فروت

،

ذرت زرد

،

بادام

،

گردو

،

پسته

و

سیب

دانه ها ، مغزها، آجیل ، سبزیجات برگی شکل مثل

کلم

،

اسفناج

و ... ،

غلات

سبوس دارو حبوبات مثل

لوبیا

و

سویا

و... . تصفیه کردن غلاتی مانند

آرد گندم

و

برنج

و فرآیند غذاها مانند

شکر

، سبب از بین رفتن

املاح

از جمله منیزیم می شود.



img/daneshnameh_up/e/e9/Naghshmaniaziom2.jpg


نقش منیزیم در بیماریهای رایج


  • منیزیم و فشار خون(منیزیم درتنظیم فشار خون نقش مهمی را ایفا می کند. رژیم های غذایی که حاوی مقدار زیادی سبزی و میوه باشند منیزیم و پتاسیم را در حد کافی تأمین کرده و باعث کاهش فشار خون بالا می شوند . مطالعات نشان می دهد دریافت زیاد منیزیم ، پتاسیم و کلسیم و دریافت کم چربی و سدیم در برنامه ها و رژیم غذایی تأثیر زیادی در کاهش فشار خون بالا دارند.بنابراین توصیه می شود با دریافت کافی منابع حاوی(منیزیم از وقوع فشار خون بالا پیشگیری وآن را کنترل کنید.
  • منیزیم و بیماریهای قلبی- عروقی

دریافت کم منیزیم، باعث اختلال در ریتم قلبی و بروز حملات و

سکته

های قلبی می شود. مطالعات انجام شده در بیمارانی که به سکته ی حاد قلبی مبتلا شدند که استفاده فوری از منیزیم پس از سکته ی قلبی سبب کاهش

مرگ

و میر بیماران می شود.


منیزیم و استئوپرز: ممکن است کمبود منیزیم ، عاملی خطر زا در ایجاد استئوپرز (

پوکی استخوان

) باشد . کمبود منیزیم ،

متابولیسم کلسیم

و

هورمون

تنظیم کننده

کلسیم

را در

بدن

تغییر می دهد . مطالعات مختلفی نشان می دهد که مکمل دهی منیزیم ، چگالی معدنی استخوان را بهبود می بخشد ؛ اما برای اثبات این موضوع نیاز به مطالعات بیشتری است .


منیزیم و

دیابت

: وجود منیزیم برای

متابولیسم کربوهیدرات «قند

) لازم است . ممکن است باعث آزاد سازی و فعال شدن

انسولین «هورمون

تنظیم کننده

قند خون

) شود . افزایش مقدار گلوکز (قند ) خون در بیماران دیابتی باعث کاهش منیزیم خون و کمبود آن در ادرار می شود .


حال می توان فهمید که چرا کمبود منیزیم در افراد دیابتی نوع 1 و نوع 2 که خوب کنترل نمی شوند ، وجود دارد. تنها بیماران دیابتی که در معرض خطر کمبود

کلسیم

هستند ، باید منیزیم

خون

خود را ارزیابی کرد ، و اگر کمبودی وجود داشت آن را جبران کنند.


در بیماریهای دیگری مثل سردرد های میگرنی نیز مکمل دهی منیزیم ممکن است باعث کاهش

سردرد

شود اما برای اثبات این موضوع نیاز به مطالعات بیشتری است .




img/daneshnameh_up/8/87/Naghshmaniaziom3.jpg


کمبود منیزیم


اگر چه کمبود شدید منیزیم نادر است ولی علائم بالینی آن با لرزش ،

اسپاسم عضله

، تغییرات شخصیتی ،

بی اشتهایی

،

تهوع

و

استفراغ

مشخص می شود . تتانی ، پرش عضله، حرکات غیر ارادی،

تشنج

و

کـُما

نیز در افراد با کمبود شدید

منیزیم

گزارش شده است. کمبود حاد منیزیم در بیماران کلیوی ، درمان

بادیورتیک

ها، سوء جذب ، پرکاری

تیروئید

، التهاب

لوزالمعده

، کواشیورکور،

دیابت

، اختلالات غده پاراتیروئید ، استرس بعد از جراحی و راشیتیسم مقاوم به

ویتامین

D ، ایجاد می شود.



مسمومیت


اگرچه افزایش دریافت منیزیم می تواند مانع از آهکی شدن

استخوان

شود ولی احتمال دریافت آن از منابع غذایی و مکمل ها خیلی کم است . تنها مورد مسمویت در کارگران کارخانه

ذوب

فلزات مشاهده شده است که غبار منیزیم را به مقدار زیاد از راه تنفس یا راه

دهان

دریافت می کنند.


مقدار خوراکی مجاز توصیه شده (RDA) برای منیزیم :


طبق جدول زیر برای هر گروه سنی مقدار مجاز غذایی منیزیم در هر روز تعیین شده است.



شیردهی (میلی گرم/روز) بارداری (میلی گرم/روز) زنان (میلی گرم/روز) مردان (میلی گرم/روز) گروه سنی مجاز
360 400 360 410 14 تا 18 سال
310 350 310 400 19 تا 30 سال
320 360 320 420 بالاتر از 31 سال

   
[+] نوشته شده توسط <

"امسافر منتظر"

> در دو شنبه 30 آبان 1390برچسب:, در ساعت 13:23 | |
خطرات خوردن سوسیس و کالباس

سوسیس و کالباس، یکی از نمونه‌های مواد غذایی است که به راحتی آماده مصرف می‌شود و در عین حال بسیار خوشمزه است و به همین دلیل طرفداران زیادی در میان مردم دارد. اما افزایش استقبال مصرف کنندگان از انواع سوسیس و کالباس، در شرایطی مشاهده می‌شود که بسیاری از متخصصان تغذیه، به مضرات مصرف این نوع مواد غذایی اشاره می‌کنند. این در حالی است که

[+] نوشته شده توسط <

"امسافر منتظر"

> در چهار شنبه 25 آبان 1390برچسب:, در ساعت 16:53 | |

لیزر و تغییر رنگ چشم
پزشکی آمریکایی ادعا می‌کند با یک جراحی کوتاه و 20 ثانیه‌ای لیزری می‌تواند رنگ چشم‌ها را از قهوه‌ای به آبی تغییر دهد....

 

«گرگ هومر» از مرکز پزشکی «استروما» در کالیفرنیا می‌گوید شیوه درمانی جدید وی با عنوان «چشمان درخشان» می‌تواند جایگزینی دائمی برای لنزهای رنگی چشم‌ها باشد.

در این شیوه درمانی از لیزر برای رنگدانه‌های قهوه‌ای رنگ ملانین از لایه بیرونی عنبیه استفاده می‌شود و به این شکل رنگدانه‌های آبی فرصت پیدا می‌کنند طی دو تا سه هفته جایگزین رنگدانه‌های قهوه‌ای شوند اما این جراحی غیر قابل بازگشت است زیرا رنگدانه‌های قهوه‌ای دیگر نمی‌توانند رشد کرده و جایگزین رنگ آبی شوند.

رنگ چشم افراد با چشمان قهوه‌ای رایجترین رنگ چشم در جهان به شمار می‌رود. افراد چشم آبی نیز در چشمان خود ملانین دارند اما این رنگدانه در پس عنبیه انباشته شده است، این به آن معنی است که چشم‌ها طول موج‌های طولانی‌تری از نور را جذب می‌کنند و طول موج‌های کوتاه‌تری را بازتاب می‌دهند.

بر اساس گزارش تلگراف، هومر می‌گوید این جراحی زیبایی سه هزار پوند هزینه خواهد داشت و تا 18 ماه آینده در کشورهای مختلف جهان مورد استفاده قرار خواهد گرفت، با این همه به نظر می‌رسد این شیوه همچنان در حال سپری کردن دوران آزمایش‌های بالینی به سر می برد.
منبع:پی سی پارسی

[+] نوشته شده توسط <

"امسافر منتظر"

> در چهار شنبه 25 آبان 1390برچسب:, در ساعت 16:50 | |
كفش‌ نامناسب و درد پاشنه پا
كفش‌ نامناسب و درد پاشنه پا درد این قسمت به علت خار پاشنه پا در برآمدگی انتهایی استخوانی پاشنه ایجاد می‌شود که ... كفش‌ نامناسب و درد پاشنه پا یك فیزیوتراپ گفت: پوشیدن كفش‌های غیراستاندارد باعث درد پاشنه پا می‌شود. دكتر ذبیح‌الله برجسته افزود: درد این قسمت به علت خار پاشنه پا در برآمدگی انتهایی استخوانی پاشنه ایجاد می‌شود كه این درد از 20 سالگی به بالا ، به علت این‌كه این خار در سنین كم وجود ندارد ، شایع‌تر است. وی افزود: خار پاشنه به علت پوشیدن كفش‌های غیراستاندارد یا راه رفتن با پای برهنه روی سطح سخت بروز می‌كند، چرا كه فشار زیادی به ناحیه پاشنه پا وارد می‌شود و سبب التهاب بافت‌های نرم پاشنه پا و سپس نواحی غضروفی اطراف استخوان آن می‌شود. این پزشك متخصص خاطرنشان كرد: برای پیشگیری و كاهش درد، بهتر است از پدهای پاشنه در داخل كفش یا كفش‌های استاندارد دارای قوس طولی و عرضی پا استفاده شود. همچنین هنگام راه رفتن روی سطح سخت نظیر موكت، بهتر است از دمپایی استفاده شود. وی افزود: برای پیشگیری و درمان این عارضه بهتر است از كفش‌های طبی كه پا داخل آن كاملا احساس راحتی داشته باشد، استفاده شود. همچنین در صورت ادامه درد به كمك درمان‌های فیزیوتراپی می‌توان این عارضه را درمان كرد.
[+] نوشته شده توسط <

"امسافر منتظر"

> در چهار شنبه 25 آبان 1390برچسب:, در ساعت 16:49 | |
آیا می دانید مهم ترین نشانه کم آبی بدن در چیست؟

آیا می دانید مهم ترین نشانه کم آبی بدن در چیست؟
آیا می دانید مهم ترین نشانه کم آبی بدن در چیست؟


در بسیاری از موارد، یك سردرد معمولی علامت كم‌شدن آب بدن یا به اصطلاح دی‌هیدراته‌شدن ست.

اكثر مردم نمی‌دانند كه بدنشان به چه مقدار آب نیاز دارد، در واقع بسیاری از مردم به‌طور عادی در وضعیت دی‌هیدراته و با ذخیره آب كم در بدنشان زندگی می‌كنند.

دی‌هیدراته شدن پدیده‌ای است كه در آن آب و الكترولیت‌ها مثل سدیم، كلرید و پتاسیم كه وجودشان برای فعالیت و سلامت بدن حیاتی است، از دست می‌روند یا از حجم آنها كاسته می‌شود.

مهم‌ترین علت دی‌هیدراته‌شدن، عدم‌نوشیدن آب و مایعات به میزان كافی است. سردرد به خودی خود یك بیماری نیست، اما علامتی است كه به ما هشدار می‌دهد در بدنمان مشكلی به وجود آمده است.

با این حال به طور متوسط مصرف هشت لیوان آب در روز برای یك فرد بالغ در شرایط عادی توصیه می‌شود. بویژه اگر دچار سردرد شده‌اید سعی كنید آرام‌آرام اما مداوم آب بنوشید تا سردردتان برطرف شود.

در این شرایط آب مثل یك معجون جادویی عمل می‌كند. اگر با وجود مصرف آب كافی سردردتان ادامه پیدا كرد، قطعا مشكل جای دیگری است و باید با یك پزشك مشورت كنید.

منبع: پی سی پارسی

[+] نوشته شده توسط <

"امسافر منتظر"

> در چهار شنبه 25 آبان 1390برچسب:, در ساعت 16:37 | |

علل سندرم خستگی مزمن
بر اساس یک مطالعه کوچک در «پلوس وان»، افراد مبتلا به «ME» که داروی ضد سرطان «Rituximab» (که برای فعال سازی سیستم ایمنی بدن مفید است) را مصرف می‌کردند تا حدودی بهبود یافته بودند.
پزشکان برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ به فردی برخوردند که هم مبتلا به سرطان خون و هم مبتلا به «ME» بود. وی پس از مصرف داروهای ضد سرطان به مدت ۵ ماه، دیگر نشانه‌ای از «ME» نداشت.
طبق این مطالعه جدید که در دانشگاه بیمارستان Haukeland انجام شد ۳۰ بیمار مبتلا به «ME» مورد آزمایش قرار گرفتند. نیمی از این افراد دارو «Rituximab» دریافت کرده بودند و ۶۷ درصدشان بهبود یافته بودند در حالی‌که تنها ۱۳ درصد از افرادی که دارو‌نما مصرف کرده بودند بهبود یافتند.
بیماری «ME» یک بیماری با علائم خستگی مفرط، مشکلات حافظه و تمرکز، اختلال خواب و نوسانات خلقی است.
هم اکنون ۲۵۰ هزار نفر در بریتانیا به این بیماری مبتلا هستند.
آنچه که از مفهوم «سندرم خستگی مزمن» می‌توان فهمید، خستگی است. اما این خستگی بعد از کار زیاد، اضطراب یا بی‌خوابی رخ نمی‌دهد، بلکه این خستگی از نوع شدید و خطرناک می‌باشد و با استراحت داشتن و انجام فعالیت بدنی و ذهنی از بین نمی‌رود. این خستگی تمام بدن را احاطه کرده و فعالیت بدنی و توان فرد را کم می‌کند.
هنوز مشخص نیست که چرا این سندرم به وجود می‌آید. اما ممکن است در اثر تضعیف سیستم ایمنی یا انتقال ویروس باشد.
در بعضی مقالات آمده است که سندرم خستگی مزمن می‌تواند بعد از یک بیماری (مثلا سرماخوردگی) و یا بعد از یک فشار عصبی شدید به وجود آید.
به طور کلی افراد مبتلا به این سندرم، از افراد بیمار کمتر فعالیت می‌کنند. این بیماری موجب کاهش فعالیت‌های مختلف شغلی، شخصی، اجتماعی و تحصیلی می‌شود و عملا فرد را منزوی می‌سازد.
منبع:پی سی پارسی

[+] نوشته شده توسط <

"امسافر منتظر"

> در جمعه 20 آبان 1390برچسب:, در ساعت 12:28 | |

آنفلوآنزای معده را بیشتر بشناسید
آنفلوآنزای معده اصطلاح شایعی است که برای عفونت ویروسی «گاستروآنتریت» یا همان ورم معده و روده به کار می‌رود...
عفونت ویروسی «گاستروآنتریت» شامل التهاب معده و روده به دلیل فعالیت ویروس‌ها در دستگاه گوارش است.
در هنگام مواجه با بیماری آنفلوآنزای معده، این عضو می‌تواند التهاب ویروسی خود را محدود سازد و بنابراین معمولا به خودی خود بهبود می‌یابد.
اما اگر این بیماری شما را نگران و رنجور کرده است، اولین اقدام موثر این است که رژیم غذایی خود را تغییر دهید تا به درمان مشکل خود کمک کنید. برای این منظور فقط کافی است مایعاتی را که بدنتان در طول بیماری از دست داده، جایگزین کنید. به این ترتیب خواهید دید که در طول یک مدت کوتاه بهبود خواهید یافت .

منبع:پی سی پارسی

[+] نوشته شده توسط <

"امسافر منتظر"

> در جمعه 20 آبان 1390برچسب:, در ساعت 12:26 | |
اختراع روش درمان گلودرد بدون استفاده آنتی‌بيوتيك

جام جم آنلاين: اين روزها با سرد شدن هوا، خطر بروز سرماخوردگي همراه باگلودرد در كودكان به دغدغه والدين تبديل شده است.
در حالي كه شناخت درست از نشانه‌هايي چون گلودرد و ريشه‌هاي آن مي‌تواند از نگراني پدر و مادرها تا حد زيادي كم كند.
به بيان ديگر آنچه مسلم است گلودرد معمولا نشان‌دهنده عفونت دستگاه فوقاني تنفسي است كه در بچه‌هاي كوچكي كه نمي‌توانند احساس گلودردشان را به خوبي بيان كنند، با دشواري در بلعيدن غذا، خرخر كردن‌هاي شبانه، تنفس‌هاي دهاني و بوي بد دهان همراه است، اما نكته مهم در اين ارتباط آن است كه ريشه بسياري از گلو دردها يا سرماخوردگي‌هاي همراه با اين عارضه دردناك، در فصل پاييز عفونت‌هاي ويروسي هستند كه به درمان آنتي‌بيوتيكي به هيچ وجه نياز ندارند. پس والدين بايد از مصرف خود سرانه آنتي‌بيوتيك‌ها هنگام مواجه شدن با اين نشانه، تا زمان توصيه پزشك متخصص به شدت خودداري كنند.
آيا فرزندتان گلودرد دارد؟
دكتر فريبا نادري متخصص بيماري‌هاي كودكان با تاكيد بر اين‌كه بيشتر گلودردها در كودكان يا حتي بزرگسالان مي‌تواند به علت التهاب لوزه‌ها تحت تاثير نوعي ميكروب يا در بيشتر موارد به علت ويروس سرماخوردگي يا آنفلوآنزا ايجاد شود، مي‌افزايد: ممكن است اين نوع گلودردها با انسداد و آبريزش بيني و خرخر كردن يا با عفونت‌هاي گوش، درد گوش و كاهش شنوايي همراه باشد.
حال اگر عفونت در قسمت لوزه‌ها باشد با اختلال در بلع، احساس درد در ناحيه گلو يا خارش گلو همراه است. در عين حال درگير بودن لوزه‌هاي سوم با يك عامل عفوني به صورت خرخر كردن شبانه، تنفس‌هاي دهاني، بوي بد دهان يا ترشحات بيني خود را نشان مي‌دهد.
التهاب تارهاي صوتي و حنجره نيز با خشونت صدا، سرفه‌هاي خروسكي و در حالت شديدتر با نوعي خفگي همراه است. انسداد مجاري تنفسي بزرگ‌تر (تراشه‌ها) نيز با سرفه‌هاي بسيار خشن و عفونت‌هاي ويروسي در مجاري هوايي كوچك‌تر ريه‌ها، با تنگي نفس يا سرفه‌هاي شديد خود را نشان مي‌دهد.
مقابله با درمان آنتي‌بيوتيكي
دكتر نادري با اشتباه خواندن تجويز خود سرانه آنتي‌بيوتيك توسط والدين به محض مشاهده تب، سرفه و گلودرد در فرزندانشان مي‌گويد: در صورت احتمال وجود يك عفونت باكتريايي در گلو، ممكن است پزشك، آنتي‌بيوتيك تجويز كند، اما براي عفونت‌هاي ويروسي كه عمدتا در پاييز شايع هستند، درمان آنتي‌بيوتيكي تجويز نمي‌شود، چراكه مصرف نابجاي آنتي‌بيوتيك‌ها در چنين شرايطي منجر به مقاوم شدن بدن نسبت به ميكروب‌ها و رشد ميكروب‌هاي قوي‌تري مي‌شود كه مي‌توانند در بدن بيماري‌هاي شديدتري را ايجاد كنند. البته دوره بيماري‌هاي ويروسي از يك تا 10 روز مي‌تواند طول بكشد.
وي مي‌افزايد: بر اين اساس به والدين توصيه مي‌كنيم كه به محض مشاهده نشانه‌هاي گلودرد در فرزندشان، بخصوص مشكل در بلع غذا و از دست دادن اشتها كه احتمالا با تب نيز همراه است، به پزشك مراجعه كنند، اما پيش از آن از بخور سرد يا گرم و مصرف مايعات گرم و آبميوه‌هاي طبيعي براي فرزندشان غافل نشوند. اين متخصص كودكان تصريح مي‌كند: تنها پزشك متخصص مي‌تواند براساس شرايط باليني عفونت‌هاي باكتريايي را از ويروسي تشخيص و براساس آن دارو تجويز كند.
بچه‌هايي كه ‌‌بيشتر‌ در‌‌ معرض‌ خطرند
دكتر نادري با تاكيد بر اين‌كه سرماخوردگي‌هاي ميكروبي، ويروسي و نيز آلرژي‌ها در نقطه شروع، علائم مشابهي دارند، مي‌گويد: بي‌شك درمان هر دسته از اين بيماري‌ها با ديگري متفاوت است، اما نكته مهم اينجاست كه عفونت‌هاي ويروسي در بچه‌هايي كه زمينه‌هاي آلرژيك دارند، شايع‌تر و شديدتر است.
همچنين احتمال بيشتري دارد كه بيماري اين دسته از كودكان به سمت باكتريايي شدن سوق پيدا كند. به بيان ديگر والدين كودكاني كه زمينه‌هاي آلرژيك يا بيماري مزمن ريوي دارند، بايد با مشاهده علائمي چون گلودرد و تب، هر چه سريع‌تر به پزشك مراجعه كنند.
به كودك خود كمك كنيد
به گفته دكتر نادري، مفيدترين توصيه‌هايي كه مي‌توان به والدين هنگام بروز نشانه‌هايي چون گلودرد و تب در فرزندانشان كرد، اين است كه از شربت استامينوفن و پاشويه استفاده كنند و كودك را در يك اتاق با گرماي مناسب نگه دارند و از دادن مايعات فراوان و نيز غذاهاي مايع كه فرو دادن آن براي كودك راحت است، غافل نشوند.
وي مي‌افزايد: براساس آخرين تحقيقات، غرغره آب نمك، احتمال عفونت از حلق به گوش مياني را بيشتر مي‌كند بنابراين توصيه مي‌شود كه كودك را وادار به غرغره نكنيد. يك نكته ضروري ديگر آن كه در صورت وجود گلودرد و بد حالي عمومي تا زمان مراجعه به پزشك و شروع درمان، از فرستادن كودك به مهد كودك يا مدرسه خودداري كنيد.

منبع:پی سی پارسی

[+] نوشته شده توسط <

"امسافر منتظر"

> در جمعه 20 آبان 1390برچسب:, در ساعت 12:23 | |
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

درباره وبلاگ

بسم رب الحسین ◄سلام دوستان ◄از اینکه "وبلاگ ما" را انتخاب کردید متشکریم... ◄امیدواریم لحظات خوشی را با ما داشته باشید... ◄عزیزانی که دوست دارند در این وبلاگ عضو بشن ، کافیه در قسمت ورود اعضا عضو بشن یه دقیقه بیشتر وقتتون را نمیگیره ◄شرایط عضویت هم اینه که شما وبلاگ یا سایت فعالی داشته باشید... عکس خانم و آهنگی که خوانندش خانم باشه و قالبهای خانم دار نذارین ( لطفا") ◄پس وقت را از دست ندهید و به جمع ما بپیوندید...
آرشيو
مهر 1391
مرداد 1391
تير 1391
خرداد 1391
ارديبهشت 1391
فروردين 1391
اسفند 1390
بهمن 1390
دی 1390
آذر 1390
آبان 1390
مهر 1390
شهريور 1390
بهمن 1389
آمار
روز بخير كاربر مهمان!
آمار بازديدها:
افراد آنلاين:
تعداد بازديدها:

مدير سایت :
مسافر منتظر
شقایق آنامیس
لينكستان
دکتر پروانه کاظمی
استانداری همدان استانداری همدان استانداری همدان استانداری همدان
کیفیت جهانی/ تنوع محصول/ قدرت خرید بالا
‏*‏‏*یا مهدی‏(عج‏)‏‏*‏‏*‏
پاتوق پاتوق پاتوق پاتوق پاتوق پاتوق پاتوق
تبادل لینک اتوماتیک 1
تبادل لینک اتوماتیک
ستاره ی سهیل
السلام علیکم یا اهلبیت النبوة
ناگفته ها
پیشوای شیعیان
بیهوده متاز
موعودنامه أین الطالب بدم مقتول بکرببلا
دوازده امام
دولت کریمه امام زمان
نازنین زهرا (س)
پرسپولیسته
بهترین وبلاگ علمی و اموزشی
____________
تک برگی در سر برگ خاطره ها
چی توزی ه_______________اااااااااااااااا
بلوچ
تقرب به خدا "کد مداحی جهت وبلاگ"
فارس TV
ابزار جديد جعبه هاي صوتي براي وبلاگها و وبسايتها
اشتیاق دل
▄▀ وبلاگ شخصی مهندس محمدجواد میرزابیگی▀▄
ساخت بنر رایگان
تک نویس
بچه مثبت
پاسباد دفاع
محبان فاطمه (س)
دانلود مداحی از تمامی ذاکرین
خورشید
نمایندگی
افزایش رایگان آمار وبلاگ
خادم الشهدا
شيعه جنوب
مدرسه قرانی حضرت مریم (س)
بسیجیان حوزه 6
85-فتنه نیوز
84-قلب سلیم(تا زندهایم رزمنده ایم)
83-ܓܨܓܨ یارب این آدم خاکی تنهاست ܓܨܓܨ
82-یوسف زهرا 14
81-گنجينه ی واژگان پارسی
80-تسنیم
79-فروشگاه اینترنتی ارزان ایشاپ
78-صدای یک غریبه
77-نینوا
76-علقمه
75-گفتمان دینی
74-"منتظران ولی"
73-حقیقت پنهان
72-یا ابا صالح المهدی ادرکنی"بهتره بدونیم"
71-وبلاگ احمد امیدی
70-yashayish
69-اشعار پسری از پایتخت جهان
68-وبلاگ مریم پاپلی
67-زائرین پیاده ولایت عشق
66-گالري عكس هاي من
65-بردخون
64-جوانی در همین نزدیکی
62-متنوع ترین مطالب را در اینجا ببینید
61-لبیک یااباصالح(عج)
60-انتظار سبز
59- دل سوختگان حضرت رقیه (س)
58-سوختن پروانه ها در آتش
57-اسلاح اصلاحات
56-انتظار
55-تبدیل گچ به سیمان
54-مجله مجازی حقوق
53-..::: تفکـــــــــری زیبــــا :::..
52-مُتَرَصِّد
51-((امام علی(ع))
50-صدها بازدید کننده مجانی برای سایت و وبلاگ شما
48-..:::کلبه دختر پسرای عاشق پیشه:::..
47-دعاها و اذکار الهی
46-سبز علویان
45-خاکریز عشق
44-پایگاه فن آوری اطلاعات
43-گل لیلا
42-گل نرگس
41-علوم دامی دانشگاه شیراز ورودی 88
40-فان۹۸-دانلود رایگان اسمپر بلاگفا
39-مبل صفیر
-SMS36 / سرگرمی / اوقات فراغت / جوک
35-مهدویت
34-شیعه تولز
33-اباصالح
32-اجناس شگفت انگیز و ارزان
30-شهر مطلب
29-وبلاگ ائمه
28-سایت آگهی رایگان و نیازمندی های همدان
27-به سوی ظهور
26-کوفی مدعی
25-انجمنیها
24-یا حسین شهید
23-قلم دانش آموز
22-دختران با حجاب
21-چشم انتظارت
20-عاشقانه های من
19-وبلاگ هيئت فرهنگي مذهبي شهداي گمنام
18-چشم به راه
17-وبلاگ بچه های افغانی در ایران
16-حضرت آقا
15-خانه کتاب ایران (کالج کتابهای الکترونیکی و صوتی خانه کتاب) T I K B O O K
14-پایگاه اطلاع رسانی حوزه نت
13-اللهم عجل لولیک الفرج
( آنامیس )
11-منتظر
10-بازتاب مسجدسلیمان*بازتاب ایران*بازتاب خوزستان*بازتاب اندیکا*بازتاب لالی*بازتاب هفتکل
9-به نام خالق هستی ها
8-امام رئوف
7-دستنوشته های یک مانی ...
6-اشک بر حسین (ع)
5-گل هر آرزو
4-مرجع راهنما و لینک باکس های مذهبی
3-"کمیاب ترین های دنیای وبــــــ"
2-[گل]##گل بهاری##[گل]
1-رهروان ولایت
0-" ترجمه آنلاين متن انگليسي شما "
00-عكسهاي گل انار
000-یاران امام زمان
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه





فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com


لينكدوني

نی نی شکلک
یک کلیک تا " امام رضا "
بازی تراوین
.
فروش کارت شارز
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس

آرشيو پيوندهاي روزانه


CopyRight| 2009 , mosafermontazer.LoxBlog.com , All Rights Reserved
Powered By Blogfa | Template By: LoxBlog.Com